Har du et ønske om å fortelle andre hva Jesus betyr for deg? Synes du det er utfordrende å vite hvordan man gjør det? Ønsker du hjelp til en tjeneste i formidlingen av evangeliet?

VITNE: Bibel og formidling er et tilbud Fjellheim har hvert andre eller tredje år. VITNE tilbys skoleåret 2023/2024.

Hva er VITNE?

Vitne er en ettårig utdanning som ønsker å gi undervisning, veiledning og praktisk hjelp til å fortelle om Jesus. Fjellheim bruker egne lærere og mange gode gjestelærere som har solid bibelkunnskap og bred erfaring innenfor formidling. Skoleåret består av nesten 50 % praksis i forkynnertjeneste, barne- og ungdomsarbeid m.m. i alle deler av landet.

Hvorfor trengs VITNE?

Vi tror norsk kristenliv trenger nye nådegaver som kan formidle Jesus og evangeliet inn i vår tid. Et ordinært teologisk studium har først og fremst fokus på kunnskapstilegnelse. Med Vitne ønsker vi å gi et utdanningstilbud med vekt på den praktiske siden ved å dele Guds ord.

Hvem passer VITNE for?

Vitne er for deg som kjenner på et ønske eller et kall til å dele evangeliet. Vi ønsker å gi hjelp til å dele tro i ulike typer settinger.

• Har du et ønske om å prøve deg i å forkynne på møter eller gudstjenester?

• Har du et hjerte for å drive barne- og ungdomsarbeid?

• Ønsker du å gå inn i en misjonærtjeneste eller vil dele troen i hverdagen?

• Lurer du på om du skal gå inn i en tjeneste som pastor/forsamlingsleder og ønsker noe erfaring her?

• Har du et særlig kall for å dele troen i Nord-Norge?

• Kanskje du har en særlig evne til skriftlig formidling og ønske veiledning til å dele troen på denne måten?

Vi kan skreddersy et praksisopplegg tilpasset deg! Det vil være mulig å ha enten et fast praksissted du besøker regelmessig eller at du varierer mellom ulike steder.

Vi håper også at troen i løpet av året kan grunnfestes dypere i Guds Ord. Vårt mål er å bidra til at de nådegaver Gud har gitt sin kirke, kan bli brukt til velsignelse for mennesker med ulike aldre og bakgrunner.