Nord-Norge

Fjellheim er verdens nordligste Bibelskole! Et år her i nord vil gi deg sterke opplevelser med både nord-norsk natur og kultur. Er du glad i å ta bilder, vil mulighetene stå i kø.

Nordlys og sol 24/7? Det er gode muligheter for å se det spektakulære nordlyset i Tromsø. Og etter en lang vinter og mørketid, kan du glede deg over sol døgnet rundt. Da er det digg å slå opp hengekøya og overnatte under åpen himmel! Gjør deg klar for dager som aldri blir til natt!

Har du Lofoten på bucket-lista di? Vår avslutningsturné går nettopp hit, til de majestetiske fjellene og fiskeværene, hvor vi tar dette området på pulsen.

Vil du bety en forskjell for andre? Vi legger stor vekt på å møte mennesker både nord i Norge og nord i våre naboland. Vi brenner for at våre elever skal oppleve den fantastiske landsdelen og folkene her. I løpet av et år på Fjellheim får du være med på mange forskjellige turer i nord — f.eks. til Kautokeino, Kirkenes og Alta! Så om du begynner på Fjellheim, får du fort sjansen til å bli med på samisk husmøte eller barneleir i Finnmark!

Fjell- og skiturer

Nordens Paris, Tromsø, er et eldorado for friluftsliventusiaster. Mange som velger å arbeide og studere her, har nettopp latt seg lokke av kort vei til sterke naturopplevelser. Husk at fjellene kan nytes fra to steder: Fra toppen og på avstand!

Elsker du å gå i fjellet? I Tromsø-området er det mange fjell i umiddelbar nærhet. Det finnes gode muligheter både for deg som bare vil lufte hodet med en moderat kveldstur og for deg som ivrer etter høyere fjell som får adrenalinet til å pumpe. De mest engasjerte drar til tider ukentlig på fjellturer både før og etter at snøen er kommet! — Og visste du at det finnes skitrekk i byen?

Er du langrennsentusiast? Bare én kilometer fra skolen er det preparerte lysløype i hele 5 måneder i løpet av året! Her kan du stake deg på langs av øyas 11 km og utforske et nettverk av preparerte løyper. Det er vanlig å pendle til jobb på ski i Tromsø!

Bekymret for utstyr? Vi får leie alt av utstyr hos Tromsø Outdoor til halv pris . Lei f.eks. et par randonee-ski og nyt deilig puddersnø off-piste. Eller kanskje du er gira på en tur med el-fatbike i lysløypa eller en fulldempa sykkel ned fra Fjellheisen?

Klar for en magisk opplevelse natt til 17.mai? Ta et år på verdens nordligste bibelskole! #fjellheim1920 #nordnorge #bibelskole

Idrett og gymsal

På Fjellheim har vi tilgang til gymsal og innendørs kunstgressbane til sammen fire ganger i uken! Her går det mye i fotball, volleyball og annen kjekk aktivitet for å holde seg i form.

Fotball. Om du liker fotball, finnes det flere alternativ foruten gymsal. Både utendørs og innendørs kunstgressbane ligger bare 450m fra skolen. Om du heller liker intensiteten i cageball med 3 mot 3 på mindre bane, finnes dette bare en liten kilometer fra skolen.

Volleyball og tuftepark. 1,5km fra skolen har vi naturperlen Telegrafbukta. Her er et flott uteområde med både grillplasser, beachvolleybane, tuftepark, strand og fine turstier.

Treningsrom. Et styrkerom befinner seg i kjelleren på Fjellheim. Her er det et variert utvalg av frivekter, spinningsykler, løpemølle m.m.

Fjellheim Runners

I 2018 ble det etablert en egen løpeklubb på Fjellheim — Fjellheim Runners. Vi har per dags dato 30-40 medlemmer bestående av folk fra både menigheten og bibelskolen. Vi deltar på Tromsøkarusellen, som består av ca. 20 ukentlige løp på høsten og våren.

Få på deg startnummer og bli med å teste deg selv sammen med over 1000 påmeldte i alle aldre og ulik form. Her er det plass både for den som vil bryne seg mot noen av byen raskeste og for deg som tar løpet som en treningsøkt.

Vi har også kultur for å heie på de løpene som arrangeres i nærheten. Det har vært god stemning de gangene vi har hatt om lag 30 deltakere og 30 heiere i målområdet med norske flagg! En spennende måte å være synlig i byen på! PS. Visste du at Fjellheim Runners har egne treninger og at du kan ha dette som en av dine praksiser i løpet av året?

Les mer om Fjellheim Runners her!

En drøy kilometer fra Fjellheim har vi fantastiske Telegrafbukta. En flott park vi kan glede oss over grilling, turstier, beachvolley mm.