Skolekostnader

Her finner du en oversikt over våre priser, samt informasjon om lån og stipend fra Lånekassen. Skolepenger og kostnader til kost og losji er de samme for både ettårig bibelskole og Vitne.

Priser skoleåret 2024/2025

Skolepenger

Semesteravgift: kr. 11 500,- pr. halvår

Opptaksgebyret på kr. 3 000,- er en del av semesteravgiften på høsten. Ordinær 14 dagers angrerett gjelder.

Valgfagsavgift: kr. 3 500,- pr. halvår (gjelder kun ettårig bibelskole)

Skolebøker og annet nødvendig undervisningsmateriell: kr. 1 000,- pr. halvår

Reiseavgift for utreiser i Nord-Norge som er en del av læreplanen:
kr. 2 000,- pr. halvår for ettårig bibelskole

Kost og losji

Dobbeltrom: pr. mnd. kr. 7 500,- (kost 4 200,- + losji 3 300,-).

Tremannsrom: pr. mnd. kr. 6 700,- (kost 4 200,- + losji 2 500,-). Tremannsrommene har eget bad.

Reiser (gjelder kun ettårig bibelskole)

Sør-Amerika (ca. 7 uker): kr. 42 500,-
Mongolia (ca. 3,5 uker): kr. 27 500,-
Finnmark (ca. 3,5 uker): kr. 15 000,-

Valgfri høstturne til Island: kr. 5 000,- (begrenset antall plasser)

Rabatt

Elever fra land som ikke gir lån/stipend til et år på bibelskole i Norge, får 30% rabatt på gjeldende priser, ekskludert reiser.

Forbehold

Vi tar forbehold om eventuelle feil eller mangler, men de prisene vi oppgir selv skal i utgangspunktet være oppdaterte og riktige. Vi tar også forbehold om eventuelle politiske faktorer som gjør det nødvendig for oss å øke skolepengene for kommende skoleår.

Lån og stipend

Du kan få et basislån på inntil 117 170 kroner for hele året, og inntil 40 prosent av det kan bli til stipend når du fullfører bibelskoleåret. Du kan også søke om ekstra lån til å dekke skolepengene.

Du må ha fått plass hos oss før du søker, og du kan tidligst søke om lån og stipend i midten av mai.
Siste frist for å søke er

• 15. november for hele året eller bare høstsemesteret

• 15. mars for vårsemesteret

Lånet blir ikke gjort om til stipend før Lånekassen har kontrollert inntekten og formuen din. Det gjør den først når skattefastsettingen din er klar for året du fikk lånet. Dette betyr at hvis du er ferdig med et år på bibelskole våren 2022, får du ikke omgjort lån til stipend før våren/sommeren 2023.