Livslange vennskap

På Fjellheim kan du knytte vennskap som varer livet ut. Å fordype seg i Guds ord, reise og ta nye utfordringer sammen, gjør noe med vennskap. For mange er det nettopp denne felles erfaringen som blir noe av det viktigste etter et år hos oss. Statistikk viser at Fjellheim er en god arena for å forsøke å finne en framtidig ektefelle;)

Nærhet til ansatte

Vi ønsker å være en HEIM hvor du kan bli sett. Ettersom vi kun har én linje, er det lettere å holde på ett fellesskap for hele skolen. Du deltar på praksis og på turer sammen med ulike grupper, men vil komme tilbake til én klasse på skolen. Vi ansatte ønsker å ha en lavterskel for å slå av en prat. Fire ganger i løpet av året legger vi til rette for en uformell drøs hvor du kan dele hvordan det går. Vi har ellers en stab med lang erfaring og kompetanse innenfor sjelesorg, så om du kjenner behov for å jobbe med egne prosesser, er Fjellheim en god plass å være.

Midt i Tromsø

Fjellheim ligger sør på Tromsøya og har gangavstand til sentrum av byen. Når du bor på Fjellheim har du rask tilgang til alt hva Nordens Paris har å by på av fritidsaktiviter, kafeer, kultur med mer. Dagligvarebutikker er bare minutter unna.

Forslag til 10 aktiviteter i umiddelbar nærhet: Minigolf, Polariamuseet, kino, Jekta kjøpesenter, klatring, Tromsøbadet, squash, cageball, bibliotek og Fjellheisen.

Tett på en menighet

Hver søndag møtes Fjellheim Misjonsforsamling til gudstjeneste i det samme lokalet som resten av uka er klasserom. Dette er en storfamilie og flergenerasjons-menighet som du kan velge å tilhøre dette året. Det finnes også flere muligheter til å ha en av dine praksiser i menigheten innenfor for eksempel musikk, barnearbeid eller teknikk. Les mer om menigheten her.

God matservering hele uka!

Setter du pris på å bli servert god mat? Kjøkkenet vårt serverer varierte måltid hele uka. Som del av familien er alle elevene med og hjelper til litt praktisk med kjøkkentjeneste. Til gjengjeld kan du glede deg over en variert meny med bl.a. fersk fisk, lørdagsskos og digg søndagskake.

Internatliv på sitt beste!

Bo på enerom eller dobbeltrom, med eller uten bad. Rommene er utstyrt med en-to senger, skrivepult, vaskeservant og skap. En del rom har også sovesofa. Mange rom har dessuten fantastisk utsikt sørover!