Teamtur: Øst-Finnmark

Det var spennende å se denne siden av landet vårt. (Tipper flere nordmenn har reist på sydenferie i Spania enn besøkt Øst-Finnmark)

Der fikk vi bo på misjonssenteret i Vestre Jakobselv.

I løpet av uken har vi vært med på møter i Kirkenes og Vestre Jakobselv, og besøkt barnelag i Vadsø
og Vardø. Der har vi elever bidratt på de ulike samlingene, med alt fra å holde åpning, andakter, ha aktiviteter, spille og synge og lede, og møte den enkelte.

Vi har også blitt varmt møtt av dei lokale. Vi fikk komme inn i hjemmene deres, der vi både fikk mat og samlest i godt felleskap. Vi brukte også uken på sightseeing i området.

Noe av det inspirerende med turen var å se det arbeidet lokale kristne stod i. Hver uke stiller de opp på ulike barne/ungdomslag for at barn og unge kan få høre om Jesus.

I tillegg var det veldig fint å se felleskapet blant de kristne på tross av alder, nasjonalitet og kirke- samfunn de hadde tilhørighet, og hvordan de stiller opp for hverandre.

Peter Pletten, Vitne-elev