Rektors hjørne

Heia fra Fjellheim!

Ingenting kan sammenlignes med starten av et nytt skoleår. De første ukene på Fjellheim er fylt av en rekke følelser og opplevelser. De fleste elevene kommer med en liten dose nervøsitet og en stor dose spenning. Når bagasjen blir pakket ut og nye vennskap blir skapt, forsvinner nervene ofte, og bare spenningen blir igjen! Dette er en følelse som deles av meg selv og hele personalet. Grunnen til vår spenning er tosidig. For det første har personalet på Fjellheim jobbet hardt med å planlegge et skoleår fullpakket med alt Fjellheim har å tilby.

I det kommende skoleåret vil våre bibelskoleelever ha mer enn 700 undervisningstimer; de fleste av dem vil reise bort fra Fjellheim i mer enn 75 dager mens de besøker hvert hjørne av Nord-Norge, i tillegg til besøk til Island, Mongolia, Bolivia og Peru.

Dagene i klasserommet og under reisen vil være fylt med nye opplevelser som gir flotte muligheter til personlig vekst, både som menneske og som kristen. Og ikke minst har vi de utrolige vennskapene som styrkes gjennom hver opplevelse. Men selv om vi er spente på alt dette, er det noe vi er enda mer spente på. Vi gleder oss til å se hva Gud har planlagt. Selvfølgelig har vi bedt gjennom hele planleggingsprosessen, men hvert skoleår avslører Gud at han har sine egne planer også. Mens vi kanskje ikke vet med sikkerhet hva han har planlagt å gjøre i hjertene og livene til elevene og personalet vårt i år, vet vi at Gud er god og trofast, og vi gleder oss til det! Paulus’ ord i 1. Korinterbrev 2:9 resonnerer med oss i dag når han sier:

Bli med oss i bønn om at Gud vil gjøre alt han har planlagt på Fjellheim dette skoleåret. Be om at vi vil være åpne for hans nærvær og følsomme for hans ledelse! Takk for støtten din!

Stephen Mayes